Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Kodėl mūsų organizmui naudingi daiginti kviečiai?

2012-03-05 15:39:17
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Kodėl mūsų organizmui naudingi daiginti kviečiai?

Gamta mums siūlo išsigelbėjimą nuo daugybės žmonijai žinomų ligų. Vienas iš unikaliausių ir organizmui naudingiausių maisto produktų yra daiginti kviečiai. Šaunu tai, kad nebūtina kiekvieną kartą bėgti į parduotuvę – daiginti juos nesudėtinga, tad pamėginti gali net vaikai.


Tai ir universalus maistas, ir efektyvus vaistas: jie gerina virškinimą, atkuria sutrikusias  audinių ir organų sistemų funkcijas. Žinoma, daiginti galima ir kitas grūdines kultūras, tačiau gydomosiomis savybėmis labiausiai pasižymi ši.

Kur slypi daigintų kviečių paslaptis? Juose gausu įvairiausių organizmui naudingų medžiagų: vario, seleno, kalcio, kalio, chromo, silicio, jodo, geležies, vitaminų B5, C, D, E, P, folio rūgšties. Dygimo metu didėja jų koncentracija: kad galėtų stiebą aprūpinti reikalingomis medžiagomis, šie elementai įgyja aktyvesnes formas; pasireiškia sinergetinis efektas (vienos medžiagos ima stiprinti kitų poveikį) – būtent todėl daiginti kviečiai vertinami kaip priemonė, pasižyminti itin stipriu gydomuoju ir regeneruojamuoju poveikiu.

Galima sakyti, kad šis gamtos stebuklas pajėgus susidoroti su beveik bet kokia liga. Paprastas pavyzdys: jei reguliariai juos vartosite, po kelių mėnesių džiaugsitės ženkliai pagerėjusiu regėjimu. Na, o jei gydymo kursą tesite ilgiau, akinius galėsite ir visai pamiršti.

Daiginti kviečiai atkuria ir reguliuoja gyvybinius organizmo procesus: normalizuoja ir stabilizuoja medžiagų apykaitą, stiprina imunitetą, teigiamai veikia kraujotakos, virškinimo, nervų sistemas, aprūpina kraują deguonimi, didina organizmo atsparumą šalčiui ir deguonies badui. Jie taip pat padeda rezorbuoti piktybinius ir gerybinius navikus, cistas ir riebalines sankaupas, slopina uždegiminius procesus ir stiprina organizmo gynybines funkcijas, padeda atsikratyti šlakų, atkuria plaukų spalvą ir tankumą, mažina nagų trapumą. Jau po dviejų savaičių galima pastebėti, kad gerėja bendra savijauta, tačiau tai toli gražu ne visos teigiamos daigintų kviečių savybės.

Žinoma, teigiamą poveikį pajusite ne iš karto – reikės bent keletą dienų iš eilės suvalgyti po pusę stiklinės grūdų. Galite įmaišyti jų į jogurtus, košes, valgyti vienus arba drauge su kitais maisto produktais. Jie labai maistingi, todėl puikiai tiks pusryčiams. Jų nerekomenduojama apdoroti termiškai – taip prarandama dalis vertingų medžiagų.

Kaip jau minėta, daiginti kviečius visai nesudėtinga. Yra keletas būdų, kaip galite tai padaryti. Paprasčiausias ir labiausiai paplitęs yra šis: imamas dubenėlis ar lėkštutė, ant dugno patiesiamas drėgnos marlės ar kurio kito audeklo sluoksnis, papilama gerai nuplautų kviečių, kurie uždengiami kitu audeklo sluoksniu, vėl papilama kviečių ir t. t. Daiginama šviesioje ir šiltoje vietoje. Grūdus du kartus per dieną reikėtų nuplauti virintu vandeniu – kad nepasidarytų glitūs ir neapaugtų mikroskopiniais grybeliais.

Pirmieji daigai pasirodo po dienos ar dviejų – būtent tada jų teikiama nauda yra didžiausia. Sudygusius kviečius rekomenduojama iš karto ir suvalgyti, nes jei lauksite ilgiau, galite ir apsinuodyti.

Pradėjus juos vartoti iš pradžių gali pasireikšti ir nedidelis pašalinis poveikis: kai kurie keletą dienų jaučia silpnumą ir galvos svaigimą, ima viduriuoti, tačiau šie simptomai ilgai netrunka.


Nors griežtų reikalavimų, kaip reikėtų vartoti daigintus kviečius, nėra, su kuriais produktais jų geriau nemaišyti. Tokie grūdai nelabai tinka su medumi, žiedadulkėmis ir auksine šaknimi. Jei mėginsite juos valgyti su pieno produktais, rezultatas jūsų taip pat nenudžiugins. Galite rasti daugybę receptų, kaip pasidaryti skanias, sveikas ir maistingas salotas. Viskas, ko reikia – tiesiog išsirinkti sau patinkantį ir džiaugtis gerėjančia sveikata.

 

Komentarai0

Panašūs straipsniai

Alternatyvios mitybos paieškos: žaliavalgystė
Alternatyvios mitybos paieškos: žaliavalgystė

Žaliavalgystė tai toks mitybos būdas, kuomet žmogus nevalgo kepto, virto, troškinto ar kitaip termiškai apdoroto maisto. Žmonės, propoguojantys ši mitybo būdą, maistą kaitina ne aukštesnėje nei 43 C temperatūroje arba visiškai jo termiškai neapdoroja. Taip maiste išsaugomi vitaminai, nesunaikinami enzimai ir veikliosios medžiagos.

Spelta kviečiai
Spelta kviečiai

Speltos kviečių vartojimas tai pat pagerina virškinimo ir nervų sistemos funkcijas. Speltos dieta yra naudinga visų virškinimo sistemų ligų atvejais, gydo gripą, karščiavimą, kraujavimą bei kitas sunkias ligas. Speltos kruopos neleidžia susidaryti tulžies akmenims, sumažina insulino poreikį ir padidina medžiagų apykaitos tempus, tad puikiai tinka tiems, kurie nori išlaikyti ar numesti svorio.

Alkoholio ir energetinio gėrimo kokteilis - pavojus sveikatai
Alkoholio ir energetinio gėrimo kokteilis - pavojus sveikatai

Atėjus vasarai jaunimas laisvalaikį leidžia įvairiuose pamėgtuose renginiuose, klubuose. Taip leisdami laiką dauguma jų vartoja alkoholinius gėrimus. Didelį nerimą kelia pastaruoju metu ypač išpopuliarėjęs jų maišymas su energiniais gėrimais.

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Verdamos manų kruopos nesušoks gumuliukais, jei išmaišysite jas šaltame vandenyje ir tik po to supilsite į verdantį vandenį.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Kepta cukinija Cukinija žiemai "Donecko" Pomidorai želatinoje Įdaryti makaronų vamzdeliai Cukinija su pomidorų-česnako užpilu žiemai Varškės pyragas
Reklama
Prisijunk prie mūsų!