Straipsniai
Greita paieška
Receptai
Draugai

Kodėl mūsų organizmui naudingi daiginti kviečiai?

2012-03-05 15:39:17
Spausdinti Komentarai     Teksto dydis
Kodėl mūsų organizmui naudingi daiginti kviečiai?

Gamta mums siūlo išsigelbėjimą nuo daugybės žmonijai žinomų ligų. Vienas iš unikaliausių ir organizmui naudingiausių maisto produktų yra daiginti kviečiai. Šaunu tai, kad nebūtina kiekvieną kartą bėgti į parduotuvę – daiginti juos nesudėtinga, tad pamėginti gali net vaikai.


Tai ir universalus maistas, ir efektyvus vaistas: jie gerina virškinimą, atkuria sutrikusias  audinių ir organų sistemų funkcijas. Žinoma, daiginti galima ir kitas grūdines kultūras, tačiau gydomosiomis savybėmis labiausiai pasižymi ši.

Kur slypi daigintų kviečių paslaptis? Juose gausu įvairiausių organizmui naudingų medžiagų: vario, seleno, kalcio, kalio, chromo, silicio, jodo, geležies, vitaminų B5, C, D, E, P, folio rūgšties. Dygimo metu didėja jų koncentracija: kad galėtų stiebą aprūpinti reikalingomis medžiagomis, šie elementai įgyja aktyvesnes formas; pasireiškia sinergetinis efektas (vienos medžiagos ima stiprinti kitų poveikį) – būtent todėl daiginti kviečiai vertinami kaip priemonė, pasižyminti itin stipriu gydomuoju ir regeneruojamuoju poveikiu.

Galima sakyti, kad šis gamtos stebuklas pajėgus susidoroti su beveik bet kokia liga. Paprastas pavyzdys: jei reguliariai juos vartosite, po kelių mėnesių džiaugsitės ženkliai pagerėjusiu regėjimu. Na, o jei gydymo kursą tesite ilgiau, akinius galėsite ir visai pamiršti.

Daiginti kviečiai atkuria ir reguliuoja gyvybinius organizmo procesus: normalizuoja ir stabilizuoja medžiagų apykaitą, stiprina imunitetą, teigiamai veikia kraujotakos, virškinimo, nervų sistemas, aprūpina kraują deguonimi, didina organizmo atsparumą šalčiui ir deguonies badui. Jie taip pat padeda rezorbuoti piktybinius ir gerybinius navikus, cistas ir riebalines sankaupas, slopina uždegiminius procesus ir stiprina organizmo gynybines funkcijas, padeda atsikratyti šlakų, atkuria plaukų spalvą ir tankumą, mažina nagų trapumą. Jau po dviejų savaičių galima pastebėti, kad gerėja bendra savijauta, tačiau tai toli gražu ne visos teigiamos daigintų kviečių savybės.

Žinoma, teigiamą poveikį pajusite ne iš karto – reikės bent keletą dienų iš eilės suvalgyti po pusę stiklinės grūdų. Galite įmaišyti jų į jogurtus, košes, valgyti vienus arba drauge su kitais maisto produktais. Jie labai maistingi, todėl puikiai tiks pusryčiams. Jų nerekomenduojama apdoroti termiškai – taip prarandama dalis vertingų medžiagų.

Kaip jau minėta, daiginti kviečius visai nesudėtinga. Yra keletas būdų, kaip galite tai padaryti. Paprasčiausias ir labiausiai paplitęs yra šis: imamas dubenėlis ar lėkštutė, ant dugno patiesiamas drėgnos marlės ar kurio kito audeklo sluoksnis, papilama gerai nuplautų kviečių, kurie uždengiami kitu audeklo sluoksniu, vėl papilama kviečių ir t. t. Daiginama šviesioje ir šiltoje vietoje. Grūdus du kartus per dieną reikėtų nuplauti virintu vandeniu – kad nepasidarytų glitūs ir neapaugtų mikroskopiniais grybeliais.

Pirmieji daigai pasirodo po dienos ar dviejų – būtent tada jų teikiama nauda yra didžiausia. Sudygusius kviečius rekomenduojama iš karto ir suvalgyti, nes jei lauksite ilgiau, galite ir apsinuodyti.

Pradėjus juos vartoti iš pradžių gali pasireikšti ir nedidelis pašalinis poveikis: kai kurie keletą dienų jaučia silpnumą ir galvos svaigimą, ima viduriuoti, tačiau šie simptomai ilgai netrunka.


Nors griežtų reikalavimų, kaip reikėtų vartoti daigintus kviečius, nėra, su kuriais produktais jų geriau nemaišyti. Tokie grūdai nelabai tinka su medumi, žiedadulkėmis ir auksine šaknimi. Jei mėginsite juos valgyti su pieno produktais, rezultatas jūsų taip pat nenudžiugins. Galite rasti daugybę receptų, kaip pasidaryti skanias, sveikas ir maistingas salotas. Viskas, ko reikia – tiesiog išsirinkti sau patinkantį ir džiaugtis gerėjančia sveikata.

 

Komentarai0

Panašūs straipsniai

Alavijas: ir sveikatai, ir grožiui
Alavijas: ir sveikatai, ir grožiui

Namų daktaru tituluojamą alaviją šiais laikais auginamą išvystame vis rečiau, o juk jis gali tapti nepakeičiamu vaistu: sakoma, kad alavijas gydo odos sužeidimus (nudeginimus, žaizdeles, bėrimus), padeda sumažinti skausmą, skatina audinių regeneraciją, padeda išvengti vidurių užkietėjimo ir t.t.

Braškės
Braškės

Braškės ne tik turi nuostabų skonį bei kvapą, bet yra ir maistingos: jose daug cukraus, organinių rūgščių, aromatinių medžiagų, geležies, kalcio, fosforo, mikroelementų, įvairių vitaminų, ypatingai A ir B grupės. Penkiose vidutinio didumo uogose vitamino C yra tiek, kiek viename apelsine.

Tegyvuoja pusryčiai arba 6 idėjos skaniai ir sveikai dienos pradžiai
Tegyvuoja pusryčiai arba 6 idėjos skaniai ir sveikai dienos pradžiai

Daugelis pusryčius laiko nereikšmingais ir mieliau šiam valgiui skirtą laiką išmano į kelias minutes miego. Kitiems pusryčius atstoja puodelis kavos, o dar kiti jų nevalgo sąmoningai, teisindamiesi amžinu laiko stygiumi.

 Daugiau straipsnių
Ar žinote, kad...

Sutarkuotos bulvės nepajuos, jei įpilsite truputį pieno, įdėsite varškės arba citrinos rūgštelės.

Rodyti kitą patarimą
Reklama
Dienos populiariausi
Cukinija apvalkale su česnakiniu padažu Faršu įdarytos paprikos Žemaičių blynai su faršu Cukinija žiemai "Donecko" Traškučių užkandis "Orandžiniai laiveliai" Cukinija su pomidorų-česnako užpilu žiemai
Reklama
Prisijunk prie mūsų!